Pages

#043 Negara lain pun ada ketuanan mereka

Wednesday, December 22, 2010 micosey , , ,

Berdasarkan research di google,ini yang saya dapat. sedikit sebanyak boleh membantu anda. 
Semua bangsa yang berdaulat tetap mempertahankan ketuanan bangsa mereka. Musuh bangsa atau bangsa yang lemah yang mudah ditipu sahaja tidak mengenali kebenaran dan ketuanan bangsa mereka. Malah bangsa yang menentang bangsa sendiri tidak sedar mereka adalah pengkhianat dan agen tak rasmi bagi suara musuh yang licik penuh tipuhelah.
Bangsa Jepun tetap menjadikan Jepun sebagai supremacy dan kecintaan kepada bangsa dan tanah air mereka terus sampai sekarang, itulah punca keyakinan, sikap kreatif, perjuangan, membangunkan negara dan keberanian mereka dalam peperangan dan perniagaan. tiada musuh atau bangsa lain berani mencabar ketuanan Jepun di dalam negara mereka.
Bangsa English telah mewariskan generasi mereka sejarah dan nasihat berguna untuk generasi bangsa english mereka, mereka dalam kesetiaan dan kebanggaan bangsa dan bahasa yang sangat tinggi.
hari ini masyarakat dunia mengiktiraf bahasa dan bangsa english sebagai hebat. syarikat multinasional english menguasai dunia, kita orang bukan english juga sangat mahir dalam sastera dan bahasa english.
Oleh yang demikian kenapa pula isu ketuanan Melayu dikritik sedangkan ketuanan Jepun, Korea, China, India, English, Norwegian, Spanish dll tidak berani dicabar secara terbuka dinegara mereka?
Isu bangsa adalah relevan sebagaimana bangsa Jepun di Jepun dan Bangsa English di England Korea di Korea Bangsa Cina di China/Taiwan dan Singapore. India di India. Bangsa Thai diThailand, Bangsa Melayu di Malaysia atau nama lamanya Persekutuan tanah Melayu.
Semua negara bangsa di dunia adalah berhak untuk bangsa mereka.sebagai tuan dan pemimpin. orang England, Norwegian, Danish, Spanish, Yahudi, Thailand, Orang India dan orang china di negara mereka tetap merupakan tuan bagi tanahair mereka,
saudara-saudari sekalian sekarang zaman moden sofisticated, Isu bangsa adalah perkara dan undang-undang semulajadi manusia.
dalam al quran ada menyebut penciptaan manusia dan bangsa-bangsa sebagai satu tujuan untuk berkenalan.
hadis nabi juga menjelaskan tentang kewujudan dan ketuanan bangsa arab dan bangsa yahudi sebagai satu kewujudan semulajadi. bukan untuk dikonflikan.
Yang patut kita timbulkan dan perbincangkan adalah isu menegakan kebenaran, kebajikan, ketaqwaan, kecekapan, hak, keadilan, banteras penyelewengan bukan isu bangsa.
bukan semua bangsa cina jahat dan penipu, bukan semua bangsa india pembelit dan bengis dan begitu juga bukan semua bangsa melayu rasuah dan lemah.
janganlah para pemimpin politik ghairah nak mempertikaikan ketuanan bangsa melayu- KERANA ia melibatkan perlembagaan - raja-raja Melayu, agama Islam, bahasa Melayu, hak istemewa, tanah rezab, seolah mereka lupa mereka berada dibawah ketuanan raja melayu sebagai raja berpelembagaan, bahasa melayu, hak istimewa melayu yang tercatat dalam perlembagaan negara,
BERHENTILAH DAN FIKIRLAH BANYAK MANA PELUANG, PEKERJAAN, KEKAYAAN DARI BARANGAN YANG BANGSA-BANGSA LAIN PEROLEHI DI SEBABKAN OLEH PEMBELI DAN PENGUNA BANGSA MELAYU YANG MEMBELI DIKEDAI DAN MEMBELI RUMAH YANG DIBINA OLEH BANGSA CINA.
PERTIKAIAN ISU INI BOLEH MENYEBABKAN MENINGKATNYA PERASAAN BENCI DAN MARAH BANGSA MELAYU KEPADA PEMIMPIN POLITIK BERBANGSA LAIN.
OLEH ITU SEGALA USAHA PERPADUAN PERLU DITERUSKAN OLEH BANGSA CINA, INDIA DAN LAIN-LAIN BUKAN SAHAJA BANGSA MELAYU. BUKTIKAN KESETIAAN ANDA SEBAGAI WARGANEGARA!!
selama ini tiada seorang bukan melayu seperti orang cina, india, arab, jepun, korea, english,norway, amerika, swiss, german, dan lain bangsa tidak mendapat layanan sebagai rakyat malaysia sekiranya mereka rakyat Malaysia.. malah mereka memiliki hartanah, kekayaan, perniagaan, pekerjaan, rawatan kesihatan, pendidikan, kenderaan, melabur dan memiliki pelbagai kelebihan sebagai rakyat Malaysia.



respons needed.. Chill yo!! :)

Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger
www.micosey.blogspot.com. Powered by Blogger.
Powered by Blogger. Designed by elogi. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com. Proudly powered by Blogger.