Pages

#041 Review Tron

Wednesday, December 22, 2010 micosey , , ,


Tron: Legacy Review



cerita ni aku tengok lepas aku tengok movie
aku masih dara
cerita ni pasal Kevin Flynn ayah kepada Sam Flynn
hilang masuk di dalam dunia grid,
dunia lebih kurang macam dunia digital lah
jadi si sam ni pun mencarilah ayah die
dan telah termasuk ke dalam dunia grid
secara x sengaja selepas Alan kawan Kevin
memberikan sam kunci kedai game arked milik keluarga Flynn
lepas die masuk dalam dunia tuh
secara tidak sengaja die terpaksa
masuk game dimana dia kena lawan
dengan program dalam dunia tuh iaitu lawan cd
dan lepas tuh die berjumpa lah dengan ayah die dalam
dunia grid tuh iaitu CLU,
tapi clu ni sebenarnya bukanlah ayah dia
lepas tuh die dipaksa pulak lawan motor
dalam dunia tuh tapi diselamatkan oleh
Quorra lalu dibawah ke tempat ayah sebenar sam
sembunyi, jadi dekat situ kevin pun menceritakanlah
macam mana dia boleh tersangkut dekat dunia grid
dan untuk pulang ke dunia realiti hanya ada 1 cara saja
iaitu pergi ke platform, platform hanya dibuka selama 8jam
setelah org dari dunia luar masuk dunia grid
si sam dah masuk dunia grid, jadi lepas
dari tu la die mulakan perjalanan
untuk pergi ke platform
Sam, Kevin dan Quorra berjaya
sampai ke platform untuk kembali
ke dunia realiti. tapi
faham2 je lah ape yang jadikan
aku malas nak cerita nanti x best plak
overall cerita ni memang best, cantik
kalau tengok 3D pun cantik jugaklah
dengan pakaian diorang menyala2
lepas tuh teknologi kenderaan mereka cool gile
cuma ending dia aku rasa kureng best sikit
sebab aku senang agak macam mana ending movie ni
dan ape yang aku sangkakan memang jadi realiti pun


responses needed.. Chill yo!! :)

2 Responses to “#041 Review Tron”

Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger
www.micosey.blogspot.com. Powered by Blogger.
Powered by Blogger. Designed by elogi. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com. Proudly powered by Blogger.