Pages

#095 Hancur.Musnah.Roboh.Ranap

Sunday, July 10, 2011 micosey , , ,



Mata ini indah melihatmu
Rasa ini rasakan cintamu
Jiwa inigetarkan jiwamu
Jantung ini Detakkan Jantungmu

Dan biarkan aku padamu
Takkan menyesal hidup
Didalam hidupku
Rasa ini terus padamu
Takkan kubiarkan sampai
Aku mati

reff:
Biarkan aku jatuh cinta
Pesona ku pada pandangan
Saat kita jumpa
Biarkan Aku kan mencuba
Tak peduli kau berkata
Untuk mau atau Tidak

terungkapnya lirik2 di atas.
betapa dalam makna butir butir lirik tersebut dengan kisah ku buat sementara ini
sesungguhnya,apabila manusia diberikan perasaan, lelaki mempunyai perasaan terhadap wanita,
begitu juga sebaliknya. ada yang senang mengawal perasaan tersebut,ada yang endah tak endah juga,namun ada yang ambil kisah terhadap perasaan itu.
okay,lets begin..

hum,sungguh memilukan apabila kita suka pada seseorang dan
1) orang itu tidak mengenali kita sangat
2)orang itu sudah berpunya
3)orang itu memandang enteng pada kita
4)orang itu acuh tak acuh ja pada kita
5)orang itu keluar dengan lelaki yang dia suka lalu kita ternampak dengan mata sendiri
6)orang itu tidak tahu yang kita suka dia
7)orang itu reject kita
8)orang itu awal2 lagi dah bagitau "bestlah kawan dengan hang,harap dapat jadi kawan aku selamanya,xlebih,xkurang" 
9)orang itu statusnya lebih tinggi daripada kita
10)orang itu memang tidak padan dengan kita

well,apa yang aku cakap tu ,merupakan apa yang aku rasa.
tapi,entahlah. apabila masuk ke bahagian hati dan perasaan ,aku gagal.
kalau setakat nak nasihat orang,memang aku pandai sangat,namun pabila melibatkan diri sendir,aku cuma hanya mampu kaku melayan karenah perasaan ini yang entah apa2.

namun begitu,bagi aku cukuplah sekadar minat dari jauh aja aku tahu siapa aku . 
tidak layak untuk sesiapa. mungkin it's better for me to be a 'Lone Ranger' in this world kan .:)
dan satu lagi,bagi aku ,kalau ada kawan aku yang minat pada orang yang sama dengan aku,aku akan mengundur diri. tak mungkin aku akan membahayakan persahabatan aku hanya kerana seorang perempuan.
apa pendapat anda semua ??


respons needed.. Chill yo!! :)

21 Responses to “#095 Hancur.Musnah.Roboh.Ranap”


  • mohon pada Allah, Dialah tempat selayaknya, sye dah buat dan sye dah dapat ketenangan hati.. dan ingat...

    kalau Allah cepat makbulkan doa kita, maknanya Dia sayang pada kita,
    kalau Allah lambatkan makbulkan doa kita bermakna Allah ingin menguji kita,
    kalau Allah tak makbulkan doa kita, bermakna Dia ada perancangan yang lebih baik untuk kita..

    Dia mengetahui segalanya tapi tidak kita... sye doakan awk... ;)


  • chill bro.. p'kare cmnie pon slalu t'jadi padaku.. wehh.. jodoh ad kat mne2.. mungkin bkan time dip. or mgkin bkan kat uthm.. haha

  • micosey says:

    kiera'sakura :ya. ujian2 besar sedang menimpa diriku .
    xpa. saya faham. allah hanya turunkan ujian yang umatnya mampu tahan. insyaallah saya mampu.
    thanks awak sudi beri nasihat! :)

  • micosey says:

    nizam : hahaha.. yeah2.. aku target sem2 aku dah ada anak!! mauhahaa


  • wah.. jgn glojoh bro!!

  • micosey says:

    nizam : hahah
    aku ambil ayat2 hg ja!! XD


  • pandai pown... Allah xkn menguji diluar kemampuan umat-Nya..mungkin nie salah satu cara Dia nk kita lebih dekat dgn Dia.. bykkn istikharah, kalau kita xdapat jawapan yg tepat, insyaAllah kita dapat ketenangan hati..

    wish u luck ok... =)

  • micosey says:

    kiera : thanks sangat2.. amat membantu. ya saya rasa ini salah satu ujian darinya. sekarang,saya amat jauh darinya. solat2 sunat yg pernah dikerjakan sudah ditinggalkan. inilah balasan pada saya.
    ya allah terima kasih kerana menyedarkan ku. insyaallah aku akan menjadi lebih baik,


  • bukan awk jer.. sye dulu pown macam awk jugak.. loser.. hampa.. kecewa.. sye selalu lupa yg Allah tue sentiasa ada dgn saya.. smpi Allah kene uji saya dgn mcm2 sbb nak dengar rintihan saya..betapa Allah sayangkan kita..

    alhamdulilah skang kehidupan sye lebih bermakna.. lebih bermakna bila kita dekat dgn Dia..


  • Mencintai tak seharusnya memiliki. Benda tu kita selalu dengar. Memang perit untuk jadi orang yang kurang dan tak mampu untuk buat apa-apa sedangkan orang yang kita suka sedang seronok. Tapi, ingat, hidup ni panjang sangat. Belum tentu kita akan mempunyai perasaan yang sama macam waktu sekarang. Jangan bersedih, Allah temukan kita dengan orang yang patahkan hati kita, supaya Allah boleh cantum semula hati kita untuk Dia. Tak apa, setiap orang ada jodohnya ada destinasinya. Kekurangan, kelemahan diri, adalah peluang untuk buat yang terbaik. Ingat tu, hidup panjang. Jangan kerana perempuan, jatuh. Kuatkan semangat. La Tahzan Innallaha Maana. Allah ada bersama kita, jangan bersedih.

  • micosey says:

    kiera : thanks tolong sedarkan saya ttg itu! :)

    ehsan : macam ustazah! :P
    thanks weh,amat membantu aku!!

    THANKS SANGAT2 PADA SEMUA!!
    dah mula recover sedikit demi sedikit. walaupun perit.


  • setuju dengan ehsnleemnn... kadang2 keperitan yg kita lalui buat kita lebih hargai masa depan, buat kita lebih kuat dan yg lebih penting buat kita lebih dekat dgn Pencipta..

    apalah nak diherankan dengan manusia x memandang kita, tapi perlu dikhuatiri kalau penjaga langit dan bumi yang dah x heran pada kita... itu yang selayaknya kita khuatiri.. lagi sekali semoga yang terbaik tuk hanaan...

  • micosey says:

    kiera : okay2!
    thanks untuk peringatan itu!! :)

  • micosey says:

    kiera : okay2!
    thanks untuk peringatan itu!! :)

  • Gelugoq says:

    kena kuat
    ke sini untuk support anda

  • micosey says:

    gelugoq : Thanks bro!! :)


  • chill bro..org 2 da lpaskn utk hang..apa lg??sambaq la!!!hahaha

  • micosey says:

    orang tu ? cuih. ada orang lain pulak nak. biaq la. aku dengan kawan2 malas nak gaduh pasal perempuan. :)


  • huhu. lagi sedih lau korang da kaw2 bercinta tp dpt tentangan dari orang yg paling penting dlm idup dia, contoh, parent dia.
    kadang2 lagi elok dia lansung xpenah ada hubungan ngan kita.. dari kena kapel dan putus bukan salah kita.. when u got thru it, u'll understand what i said.
    neway be cool yaw =)

  • micosey says:

    yatt : hahaha.. mudah untuk mengungkapkan be cool,tapi sesungguhnya hati ini susah nak cool ...
    humm.. tentangan dpd parents memng satu masalah besar.. huhuhu
    tp mungkin boleh dibawa runding ke.. huhu

Related Posts with Thumbnails
www.micosey.blogspot.com. Powered by Blogger.
Powered by Blogger. Designed by elogi. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com. Proudly powered by Blogger.