Pages

#066 Cita-Cita

Wednesday, April 13, 2011 micosey , , , ,

tajuk yang kecil lagi ringkas
CITA-CITA
apa cita cita kita sebenarnya ? lain orang lainlah cita-cita mereka bukan?
aku nak cerita la sikit pasal cita cita aku.
dulu,masa kecik2 (Darjah 6) aku nak jadi lawyer aka peguam .
nak bela orang. itu dulu..
tapi  aku pikir pikirkan balik,aku nak jadi pilot iaitu juruterbang,
setelah sekian lama aku menaruh harapan yg tinggi untuk menjadi pilot..
aku buat research sana sini. bertanya pada bermacam-macam orang. ada yang menyokong ada yang tidak kerna kos menjadi pilot mencecah ratusan ribu utk mendapatkan lesen cpl/ir
walaupun keputusan spm aku kurang memuaskan,namun aku apply jugak pilot.
akhirnya aku mendapat surat tawaran yg menyatakan aku layak untuk ke akademi tersebut.



beberapa proses telah ku jalani. malangnya,pinjaman yang aku nk buat tidak dibuka pada tahun ini iaitu pinjaman pendidikan skolah penerbangan MARA
tahun lepas ada,tahun ni xda? begitu sedih dan hampa aku rasa.
apalah nasib orang miskin sperti aku.
mungkin aku hendak menggapai cita2 yang terlalu tinggi lalu menghampakan aku.
begitu sedih hati ini tiada siapa yang tahu mereka hanya tahu kata ada hikmah disebalik yg berlaku.
namun hati yg sakit ni sukar menerima kenyataan.
bertahun-tahun aku mendalami bidang ini.
tak apa lah aku reda. hari ini pulak,aku dapat approval letter daripada dca iaitu department of civil aviation malaysia yang menyatakan bahawa mereka menerima aku untuk menjadi student di sekolah penerbangan. luka tersebut berdarah kemballi kerna membuatku terkenang kisah lalu.
:((

respons needed.. Chill yo!! :)

19 Responses to “#066 Cita-Cita”

Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger
www.micosey.blogspot.com. Powered by Blogger.
Powered by Blogger. Designed by elogi. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com. Proudly powered by Blogger.